Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Miss Iskalla - 9 oktober 2009 11:45

En svensk sitter och äter frukost på ett fik. Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar frenetiskt på ett tuggummi. Ouppfostrat inleder norrmannen:
- Äter ni svenskar hela brödet?
Svensken låter motvilligt frukosten ligga och svarar:
- Ja, naturligtvis!.
Norrmannen leker med tuggummit i munnen och säger:
- Det gör vi inte hos oss, i Norge äter vi bara det innersta av brödet. Brödkanterna samlas i en container, bearbetas och formas till croissanter och säljs till Sverige.

Norrmannen frågar vidare:
- Äter ni marmelad till brödet också?
Svensken svarar lätt irriterad:
- Ja, naturligtvis.
Medan norrmannen ljudligt tuggar tuggummi säger han:
- Inte hos oss, i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost. Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs till Sverige.

Nu blir det svenskens tur att fråga:
- Säg mig en sak, har Ni sex i Norge?
Norrmannen ler och svarar:
- Ja, naturligtvis har vi sex.
Svensken lutar sig över bordet och frågar:
- Vad gör ni med kondomerna efter att ni använt dem?
- Vi kastar dem! svarar norrmannen.
Nu börjar svensken le... Sedan säger han:
- Inte hos oss, i Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container, bearbetar dem, smälter dem och säljer dem till Norge som tuggummi.

Av Miss Iskalla - 9 oktober 2009 11:30

Det var en kille som levde på att slå vad. Och så en dag ringde skattemyndigheterna och frågade om det gick bra att dom kunde häla på han.

- Ja det kan ni väl göra, sa han.

Nästa dag så knackade det på dören och där stod en man. Han frågade hur han hade råd med alla ferraribilar som kostar flera miljoner. Du som inte ens jobbar. Hur har du råd?

Då svarade mannen: Jag lever på att slå vad. Vi kan slå 500 spänn på att jag kan bita mig i ögat.

- Javisst, sa skattemyndighetesgubben.

Mannen plockade ut ögat och bet i det.

- Vi kan slå vad igen, sa han. Vi kan slå 1000 spänn på att jag kan bita mig i andra ögat oxå.

- Nej det kan du ju inte göra. Du ser ju mig okej, sa han.

Han tog ut löständerna och bet sig i ögat.

- Ska vi slå vad igen? Vi kan slå vad på 50.000 på att jag har fyrkantiga pungkulor.

Det kan du ju ändå inte ha tänkte han. Men jag har inte så mycket pengar, jag tar ett lån.

- Okej sa han, visa mig då.

- Nej du får känna själv.

Så skattemyndighetsgubben tag ner handen och kände och sa

- Haha, du har ju runda.

- Ja men ser du mannen med kikaren i trädet där? Det är min granne, vi har slått vad om två miljoner att skattemyndighetsgubben skulle ta mig på bollarna.

Av Miss Iskalla - 9 oktober 2009 11:30

Anton sitter på sitt rum och kollar i en porrtidning då hans lillasyster kommer in.

Hon pekar på en stor kuk och frågar "Vad är det?".

Anton svarar: ”Det är en svan".

Hon pekar på kulorna: "De då?".

Anton svarar: "Det är svanens ägg".

"Vad är det där runt om svanen då?" frågar hon och pekar på håret.

Anton svarar: "Det är svanens bo".

Dom avslutar samtalet och nästa morgon vaknar anton och har så jävla ont i kuken. Hans lillasyster kommer in i rummet och säger upprört: ”Jag klappade din svan inatt, men den spottade på mig så jag bröt nacken av den, krossade äggen och brände upp boet!!”

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards