Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Miss Iskalla - 18 oktober 2009 12:30

Den snart 47 årige mannen gav sig själv en ansiktslyftning som födelsedagspresent. 40 000 kr fattigare, men med ett ansikte som såg mycket yngre ut var han väldigt nöjd.
När allt läkt fint efter flera återbesök stannade han till vid en kiosk och köpte en tidning. Samtidigt passade han på att fråga damen i kiosken hur gammal hon trodde att han var:
- Runt 35 år, trodde damen.
Han svarade glatt att han faktiskt var 47.

Glad i hågen och med kurrande mage gick han in på McDonalds.
Väl framme vid kassan ville han på nytt kontrollera om han såg yngre ut än han var, så han ställde samma fråga till den unga tjejen i kassan:
- Hur gammal tror du att jag är?
Hon gissade på att han var runt 30 - 35 år.
Han log tillbaka och sa:
- Jag fyller faktiskt 47 idag, skröt han.

En stund senare när han stod och väntade på bussen kom det en gammal dam. Han ställde samma fråga till henne.
Hon svarade:
- Jag är 88 år gammal och har väldigt dålig syn, men som ung hade jag en säker metod att bestämma åldern på männen. Jag brukade stoppa handen innanför byxorna och känna efter. Jag brukade alltid pricka rätt på deras ålder.
Mannen tänkte efter en stund, men eftersom de var alldeles ensamma vid busshållplatsen, så kunde hon väl få göra det.

Den gamla damen stoppade handen innanför mannens byxor. Efter att ha klämt länge och väl och känt efter på alla håll och kanter, sa hon med ett förnöjt leende:
- Du är exakt 47 år!
Mannen såg förvånad ut och frågade:
- Hur i all sin dar visste du det?
Damen log ett ännu bredare leende och svarade:
- Jag stod bakom dig i kön på McDonalds...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards