Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Miss Iskalla - 17 oktober 2009 12:45

  

Av Miss Iskalla - 17 oktober 2009 12:30

Några av er undrar säkert vad ledningsgrupperna på företagen egentligen menar med sina, ibland kryptiska, omdömen av sina anställda. Här är svaret!


INGEN SKRIVBORDSMÄNNISKA
Gick inte ur gymnasiet.


UTTRYCKER SIG VÄL
Kan sätta samman två meningar.


TILLBRINGAR EXTRATIMMAR PÅ KONTORET
Har ett tragiskt familjeliv.


GENOMTÄNKT OCH FÖRSIKTIG
Rädd.


VISAR GODA TECKEN PÅ LÄMPLIGHET SOM LEDARE
Skriker högt.


HAR EN PROFESSIONELL ATTITYD
En snobb.


SINNE FÖR HUMOR
Kan massor av skämt under bältet.


KOMMER VÄLDIGT BRA ÖVERENS MED ÖVERORDNADE
En fegis.


NÅGOT UNDER MEDEL
Dum.


AV STORT VÄRDE I FIRMAN
Gör klart sina uppgifter i rätt tid.

Av Miss Iskalla - 17 oktober 2009 12:30

Sven vaknar upp hemma med baksmälla storlek XXL.
Han tvingar sig själv att öppna ögonen och det första han ser är en Alvedon och ett glas vatten på nattduksbordet. Han sätter sig upp och ser då att hans kläder är rena och nystrukna. Han tittar sig omkring i rummet och ser att allt är i perfekt ordning, fläckfritt, städat och rent! Baksmällan känns dock fortfarande så han tar en Alvedon och ser då en lapp på sängbordet:

Älskling, frukost står på spisen, jag gick tidigt för att handla. Älskar dig!

Förvånad stapplar han till köket.
Mycket riktigt finns varm frukost och tidningen där till honom.
Deras son sitter vid bordet och äter frukost. Sven frågar:

- Min son, vad hände egentligen i går kväll?
Sonen svarar:
- Jo, du kom hem klockan 3, aspackad och sinnesförvirrad. Du hade sönder möbler, spydde i hallen och gav dej själv ett svart öga då du gick rakt in i dörren.
Förvirrad frågar Sven:
- Så, varför är allt i ordning och så rent, dessutom står frukosten färdig och väntar på mig?
Sonen svarar:
- Aha, du undrar över det!  Mamma släpade in dig i sovrummet och när hon försökte ta av dej byxorna sa du:
Lämna mig ifred damen - jag är gift!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards