Alla inlägg under juli 2008

Av Miss Iskalla - 11 juli 2008 14:25

Fråga: Vad hände sedan?
Svar: Han sa att han måste döda mig för att jag kunde identifiera honom.
Fråga: Och dödade han er?

Fråga: Var det ni eller er bror som dog i kriget?


Fråga: Var det bara ni eller var ni ensam?
Fråga: Var det samma näsa som ni bröt som barn?

Fråga: Säg mig doktorn, om en person dör i sömnen, är det inte så att denne person sakta somnar in, och vet inget om det förrän nästa morgon?

Fråga: Er yngsta son, tjugoåringen, hur gammal är han?

Fråga: Jag visar er bevis nummer tre, och frågar om ni känner igen detta foto.
Svar: Ja, det är jag.
Fråga: Var ni närvarande då detta foto togs?

Fråga: Fru Jones? Konstaterar ni att ni är psykiskt stabil just nu?
Svar: Ja, det är jag.

Fråga: Hur många gånger har ni begått självmord?


Fråga: Så ni var borta tills ni kom tillbaks?


Fråga: Hur avslutades ert första äktenskap?
Svar: Genom döden.
Fråga: Och vems död var det?

Fråga: Ni vet inte var det var, och ni har ingen aning om hur det såg ut. Men kan ni försöka beskriva det för rätten...

Fråga: Hon hade tre barn, stämmer det?
Svar: Ja.

Fråga: Hur många utav dem var pojkar?

Svar: Inga.
Fråga: Och hur många utav dem var flickor?

Fråga: Spenderade ni någonsin en hel natt med denna man i New York?
Svar: Jag vägrar svara på den frågan.
Fråga: Spenderade ni någonsin en hel natt med denna man i Chicago?
Svar: Jag vägrar svara på den frågan.
Fråga: Spenderade ni någonsin en hel natt med denna man i Miami?
Svar: Nej.

Fråga: Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid kollisionen?
 

Fråga: Så datumet för befruktningen var den åttonde augusti?
Svar: Ja.
Fråga: Och vad gjorde ni vid den tidpunkten?

Fråga: Kan du beskriva personen i fråga?
Svar: Han var medellång och hade skägg.
Fråga: Var detta en man eller kvinna?

Fråga: Säg mig doktorn, hur många obduktioner har ni utfört på döda personer?
Svar: Jag utför alla mina obduktioner på döda personer.
Fråga: Kommer ni ihåg tidpunkten då ni påbörjade obduktionen?
Svar: Obduktionen började ungefär vid halv nio på kvällen...
Fråga: Och Herr Dennington var alltså död vid detta tillfälle?
Svar: Nej, han satt på bordet och undrade varför jag gjorde en obduktion.
Fråga: Är ni kvalificerad att ge urinprov?
Svar: Det har jag varit sedan tidig barndom.


Fråga: Doktorn, innan ni gjorde obduktionen, letade ni efter någon puls?

Svar: Nej.
Fråga: Kollade ni blodtrycket?
Svar: Nej.
Fråga: Kollade ni om patienten andades?
Svar: Nej.
Fråga: Så ni menar att patienten kunde ha levt då ni påbörjade obduktionen?
Svar: Nej.
Fråga: Hur kan ni vara så säker på det?
Svar: För att hans hjärna fanns i en glasburk som stod på mitt skrivbord.
Fråga: Men kunde patienten fortfarande varit vid liv?
Svar: Det är möjligt att han kunde leva och arbeta som advokat någonstans, ja.

Fråga: Vad heter er svåger?
Svar: Borofkin.
Fråga: Och vad heter han i förnamn?
Svar: Det kommer jag inte ihåg.
Fråga: Han har varit er svåger i flera år, och ändå kommer ni inte ihåg hans förnamn?
Svar: Nej. Jag är för nervös. (Reser sig upp ur stolen och pekar på Borofkin) Herregud, Nathan, säg vad du heter i förnamn!

Fråga: Är ni gift?
Svar: Nej, jag är skild.
Fråga: Och vad gjorde er man innan ni skilde er från honom?
Svar: En massa saker som jag inte vet om.

Fråga: Kände ni den avlidne?
Svar: Ja.
Fråga: Före eller efter hans bortgång?

Fråga: Vad hände sedan?
Svar: Han sa: "Jag måste döda dig eftersom du vet vem jag är."
Fråga: Och dödade han dig?
Svar: Nej.

Fråga: Lyfte han upp hunden i öronen?
Svar: Nej.
Fråga: Vad gjorde han med hundens öron?
Svar: Han lyfte upp dem i luften.
Fråga: Och var var hunden då?
Svar: Den satt fast i sina öron.

Fråga: Och till sist, Gary, vill jag informera dig om att alla dina svar måste vara muntliga. Är det förstått? Vilken skola läser du vid just nu?
Svar: Muntliga.
Fråga: Hur gammal är du?
Svar: Muntliga.

Fråga: Och vad gjorde han sedan?
Svar: Han kom hem, och nästa morgon var han död.

Fråga: Så han vaknade upp nästa morgon och var död.

Fråga: Kunde du se honom från där du stod?
Svar: Jag kunde se hans huvud?
Fråga: Och var fanns hans huvud?
Svar: Alldeles ovanför hans axlar.

Fråga: Är du sexuellt aktiv?
Svar: Nej, jag ligger bara där.

Fråga: Vad menas med att det finns sperma där?

Svar: Att ett samlag har ägt rum.
Fråga: Manlig sperma?
Svar: Det är den enda sort jag känner till.

Av Miss Iskalla - 11 juli 2008 14:23

Advokaten till sin fru på semesterresan:
- Hur ska jag kunna njuta och koppla av när det antagligen är vad hela min personal på kontoret gör just nu?

Av Miss Iskalla - 11 juli 2008 14:22

En man stod åtalad för att ha bitit av en annan mans öra i ett slagsmål. Den åtalades advokat korsförhörde ett av vittnena.
- Såg du verkligen hur han bet av örat på offret? frågade han vittnet.
- Nej, det gjorde jag inte.
- Aha! utropade advokaten och höjde triumferande ett finger i luften. Så hur kan du då påstå och här vittna om under ed att den åtalade bet av örat?
- Därför att jag såg honom spotta ut det!

Av Miss Iskalla - 11 juli 2008 14:20

Distriksläkaren kör med sin fru genom det lilla samhället.
- Kör inte så fort, förmanar frun.
Tänk om landsfiskalen kommer.
- Var inte orolig. Honom har jag ordinerat sängläge den närmaste veckan!

Av Miss Iskalla - 11 juli 2008 14:18

I domstolen:
- Hur dog er första fru?
- Hon åt giftig svamp.
- Och er andra fru?
- Hon åt också giftig svamp.
- Den tredje då?
- Hon blev ihjälslagen.
- Hur gick det till?
- Hon vägrade äta svampen.

Av Miss Iskalla - 11 juli 2008 14:17

Lilla Petronella kom inrusande i vardagsrummet och skrek:
- Pappa, vi skrev uppsats igår.
- Jaså, sa pappan ointresserat, vad skrev ni om?
- Jo, vi skulle skriva om vad våra pappor gör...och nu står fröken utanför och hon har två poliser med sig!

Av Miss Iskalla - 10 juli 2008 14:15

Advokat Hansson hade kallat smeden Lundgren till sitt kontor.
- Jag har stora nyheter att berätta, sa han. En farbror till er i Amerika har avlidit och testamenterat hela sin förmögenhet till er. En stor ranch i Texas, 5 miljoner dollar och en hund.
Lundgren sitter tyst en stund, och säger sen sävligt:
- Vilken ras?

Av Miss Iskalla - 10 juli 2008 14:12

- Nu är det tredje gången ni står åtalad för vårdslös körning med moped. Ni blev ju uppmanad att hålla er borta från vägarna.’
- Ja just det, domarn. Ända sedan dess har bara kört på trottoarerna.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards