Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Miss Iskalla - 1 juli 2008 13:08

Jesus var ganska ofta ute och vandrade i himlen. En dag fick han se en man som satt i ett hörn och grät. Han tänkte inte mer på det, men dagen efter satt samme man kvar, och han grät fortfarande. Jesus gick då fram till honom och sa:
- Gamle man, detta är himlen. Du kommer att få allt du önskar dig. Varför gråter du då?
- Jo, sa den gamle mannen, i mitt jordeliv var jag snickare och jag miste tidigt min enfödde son och jag skulle så gärna vilje träffa honom, men jag kan inte finna honom...
- Far! utropade Jesus.
Den gamle mannen reste sig och snyftade:
- Pinocchio!

Av Miss Iskalla - 1 juli 2008 13:07

Anna arbetade på en gård som hette Höjden. Det var jul och Anna gick med till julottan. När hon kom hem frågade frun om det hade varit trevligt.
- Jodå, svarade Anna. När jag kom in reste sig alla up och sa:
- O, se Anna i Höjden!

Av Miss Iskalla - 1 juli 2008 13:04

En ängel och en djävul råkade mötas.
Ängeln frågade:
- Hur har ni det där nere?
- Jo tack, vi jobbar mellan tio och två och tolv har vi en timmes lunch. Och ni där uppe då?
- Vi jobbar från halv sju på morgonen till tio på kvällen med bara fem minuters kafferast.
- Hur kommer det sig?
- Vi har ont om folk!

Av Miss Iskalla - 1 juli 2008 13:02

Den fanatiska bombaren hade sprängt åtskilliga smällare och skickat oskyldiga till, nåja räkna ut själv. Han hade dock som ett under klarat sig själv undan alla smällar, ända tills han sedan sista gången klåpade med tändningen och det gick som det gick. Rykande, trasig och osande av rök stapplade han upp mot himmelrikets port. Där blev det ju stopp för sankte Per stod i dörren och stoppade denna galning.
- Hur kan du som har haft livet av så många oskyldiga mänskor ens tänka dig att få slippa in i himmelriket.
- Skit, stammade bombaren smått andfådd, inte är jag på väg in dit, men ni har tio minuter på er att evakuera stället!

Av Miss Iskalla - 1 juli 2008 13:01

Lille Knut fick i söndagsskolan höra berättelsen om hur Jesus utspisade fem tusen människor med fem bröd och tre fiskar.
- Jag förstår precis, sa lille Knut, det var förstås surströmming!

Av Miss Iskalla - 1 juli 2008 13:00

Väckelsepredikanten:
- Res er upp alla ni som önskar komma till hemmelen.
Alla utom en reser sig.
- Vill ni inte komma till himmelen, undrar predikanten.
- Jo, men jag har aldrig tyckt om sällskapsresor.

Av Miss Iskalla - 1 juli 2008 12:59

Det var en nunna och en munk. Och så frågade munken om dom skulle gifta sig. Men då sa nunnan:
- Nej, jag tänker inte gifta mig me en bakelse!

Av Miss Iskalla - 1 juli 2008 12:58

Det var gubbens tur att handla. När han kom till butiken pågick en rimtävling. Gubben övertalades att hitta på ett rim och drog till med:
- Det bästa under solen har flickan under kjolen.
Det var så bra att gubben vann ett kilo kaffe. När han kom hem upptäckte gumman kaffet och undrade varför det var med. Gubben förklarade, men goda råd var dyra eftersom gumman var kyrklig av sig. Det rim han sa att han vunnit med påstod han löd så här:
- Det bästa under skyn är kyrkan ner i byn.
Det var bra tyckte gumman.
När hon nästa dag kom till handelsboden sa handlaren till henne att det var en påhittig gubbe hon hade.
- Ja, sa gumman. Och ändå har han bara varit där tre gånger. Den första gången var när vi komfirmerades. Den andra gången var när vi gifte oss. Och den tredje var i söndags, och då var jag tvungen att väcka honom för att få honom därifrån.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards