Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Miss Iskalla - 8 juli 2008 13:44

Advokaten:
- Doktorn, innan ni gjorde obduktionen, letade ni efter någon puls?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten: - Kollade ni blodtrycket?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten:
- Kollade ni om patienten andades?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten:
- Så ni menar att patienten kunde ha levt då ni påbörjade obduktionen?
Obducenten:
- Nej.
Advokaten:
- Hur kan ni vara så säker på det?
Obducenten:
- För att hans hjärna fanns i en glasburk som stod på mitt skrivbord.
Advokaten:
- Men kunde patienten fortfarande varit vid liv?
Obducenten:
- Det är möjligt att han kunde leva och arbeta som advokat någonstans, ja.

Av Miss Iskalla - 8 juli 2008 13:42

Domaren till Bellman:
- Det var du som rånade banken, polisen har hittat dina fingeravtryck!
Bellman:
- Omöjligt! Jag hade handskar!

Av Miss Iskalla - 8 juli 2008 13:39

Johan var hopplös. Blev alltid fast och inburad. Domaren frågade:
- Har ni aldrig haft några riktiga intressen?
- Jo då, poliser har alltid fängslat mig.

Av Miss Iskalla - 8 juli 2008 13:32

Det hade blivit ett riktigt problem för advokat Simonsson att han pratade i sömnen. Till slut beslöt han att gå till en läkare för att bli botad från åkomman.
- Det är väl inte så farligt heller, sade doktorn. Det är väldigt många människor som pratar i sömnen. - Jamen, sade Simonsson, häromdagen då jag vaknade stod alla i rättegångssalen runt omkring mej och skrattade.

Av Miss Iskalla - 8 juli 2008 13:30

Försvarsadvokaten blev efter hand irriterad på domaren, som oupphörligen ställde närgångna frågor. Då advokaten slutligen höll sitt stora tal sa han:
- Jag är inte så dum som ni herr domare...Så slog han i ett glas vatten åt sej, drack en skvätt och fortsatte:
- ...tror.

Av Miss Iskalla - 8 juli 2008 13:27

Det var på den tiden då folket i Delsbo själva brände sitt brännvin. Den nye och gröne domaren på tinget hade att ta ställning i ett hembränningmål. När parterna sagt sitt gick han och ringde en äldre kollega i Bollnäs.
- Jag har en gubbe här som säljer hembränt. Vad ska jag ge honom?
- Inte ett öre över tio kronor litern...

Av Miss Iskalla - 8 juli 2008 13:25

Domaren:
- Varför stal ni en höna?
- Jo, därför att jag vann en kokbok.
- Vad har det med saken att göra?
- Jo, i ett recept stod det: Man tager en höna...

Av Miss Iskalla - 8 juli 2008 13:22

- Hur tror fröken att hon ska kunna tillkalla fotgängares uppmärksamhet utan ringklocka på cykeln?
- Men konstapeln, jag har ju bikini!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards