Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Miss Iskalla - 9 juli 2008 14:03

Domaren till den åtalade:
- Slog du mannen i huvudet med flaskan flera gånger?
- Nej, det var ett engångsglas...

Av Miss Iskalla - 9 juli 2008 14:01

Bonden till advokaten:
- Om en hund biter ihjäl en höna är väl ägaren skyldig att ersätta detta?
- Ja.
- Då är du skyldig mig 700 kronor, eftersom din hund högg ihjäl en av mina hönor häromdagen!
- OK, men mitt arvode är 1 000 kronor, så att det är du som är skyldig mig 300 kr...

Av Miss Iskalla - 9 juli 2008 14:00

Byn hade sin midsommarlogdans och det var värre liv än vanligt med fylla och slagsmål. Fjärdingsmannen och länsman hade kommit för att lugna ner tillställningen. Länsman tog av sig jackan och kavlade upp ärmarna, i det att han sa till fjärdingsmannen:
- Nu går jag in och gör slut på buset. Du stannar här och räknar alla slagskämpar som jag slänger ut.
Efter en stund kommer den förste ut.
- En, säger fjärdingsmannen.
- Håll mun, sa länsman, det är ju jag.

Av Miss Iskalla - 9 juli 2008 13:57

En kvinna hälsade på sin man i fängelset och frågade:
- Hittade du filen som jag la i tårtan?
- Nej, jag ska opereras i morgon...

Av Miss Iskalla - 9 juli 2008 13:53

Jonte, som sitter inne på livstid, får en ny cellkompis.
- Hur länge ska du vara här? frågar Jonte honom.
- Tolv år.
- Då kan du ta sängen närmast dörren, för du ska ut först.

Av Miss Iskalla - 9 juli 2008 13:50

Domaren till den åtalade:
- Har du stulit nåt tidigare?
Den åtalade:
- Då och då.
Domaren:
- Varifrån har du stulit?
Den åtalade:
- Här och där.
Domaren:
- Sätt honom i fängelse.
Den åtalade:
- När kommer jag ut igen?
Domaren:
- Förr eller senare...

Av Miss Iskalla - 9 juli 2008 13:48

Den klumpiga nyexaminerade polisen hade fått det tveksamma hedersuppdraget att meddela en kvinna att hennes man hade omkommit i en arbetsplatsolycka. Försiktigt knackade han på och när hon öppnade dörren harklade han sig och sa:
- Är det änkan till Sven Andersson?
- Nej.
- Ska vi slå vad?

Av Miss Iskalla - 9 juli 2008 13:46

Advokaten sa till sin klient:
- Det här ser inte bra ut!
Klienten:
- Vadå va trodde du jag hade förväntat mig?
Advokaten:
- Med tanke på din ålder så kan du ju i alla fall tänka positivt. Du behöver ju i all fall inte låta släktingarna fixa plats på ålderdomshemmet!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards