Alla inlägg under juli 2008

Av Miss Iskalla - 12 juli 2008 14:54

Domaren:
- Skyldig eller icke skyldig?
Den anklagade:
- Icke skyldig!
Domaren:
- Har ni suttit i fängelse förut?
Den anklagade:
- Nej, det är faktiskt första gången jag har stulit något!

Av Miss Iskalla - 12 juli 2008 14:53

Åklagaren till den anklagade:
- Ni trodde alltså att det var en älg ni sköt på?
- Ja.
- Och när upptäckte ni att det inte var en älg?
- När han började skjuta tillbaka!

Av Miss Iskalla - 12 juli 2008 14:52

På polisstationen förhör poliskommisarien den förtvivlade hustrun som anmäler sin mans försvinnande:
- Nå, hur var er man klädd när han försvann?
- Han hade bruna skor, bruna byxor och ett rött förklade med vita prickar och volangkant...

Av Miss Iskalla - 12 juli 2008 14:50

Gamla tant Agatha hade dött och efterlämnat ett icke oansenligt arv. Släkten samlades och advokaten läser upp testamentet. Han avslutar med:
- ...och testamenterar jag härmed 2,5 miljoner kronor till det barn som föds härnäst inom släkten.
Allmän och pinsam tystnad uppstår, men plötsligt reser sig f.d ryttmästare Liljensparre och klappar sin hustru på armen och viskar bestämt:
- Kom nu, Ingrid lilla!

Av Miss Iskalla - 12 juli 2008 14:50

Apropå slagsmål kan vi väl ta den där om Alfred och Albin som blev åtalade för bråk på en restaurang. Det var Alfred som inför domaren skulle redogöra för vad som hänt:
- Äsch, det var inget. Vi satt och åt på bästa humör, och så började Albin banka mig i huvudet med ett stekfat och då hällde jag på skoj ett glas öl över honom. Då slog han mig i huvudet med en vinflaska, så jag tog min stol och drämde til honom. Det var då han tog bordet och kastade det på mig. Tja...så innan vi visste ordet av, så var vi i slagsmål...

Av Miss Iskalla - 12 juli 2008 14:47

En advokat står inför Sankte Per, som säger:
- I vanliga fall släpper vi inte in såna som du här, men du har tur, för vi har ett speciellt erbjudande den här veckan. Det innebär att du tvingas tillbringa så lång tid i helvetet som du har levt, och sedan får du komma hit upp till himmelriket igen och stanna här i all evighet.
- Det går jag gärna med på, säger advokaten.
- Bra, säger Sankte Per. Då skickar jag ner dig till helvetet och låter dig stanna där i 246 år.
- Vad menar du? säger advokaten. Jag är ju bara sextiotvå år?
- Det är möjligt, säger Sankte Per. Men här uppe går vi efter hu många timmar man har fakturerat.

Av Miss Iskalla - 11 juli 2008 14:45

Två tigrar strövade genom djungeln. Hannen envisades med att hela tiden slicka honan i baken.
Till slut tröttnade hon och morrade:
- Kan du vara så vänlig och sluta med det där!
- Förlåt sa hannen. Men jag åt en advokat för en stund sedan och försöker bli av med den oljiga smaken.

Av Miss Iskalla - 11 juli 2008 14:43

Domaren till den anklagade:
- Tänkte du inte på din gamle far när du stal rocken?
- Jo, men den var för stor för honom.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards