Alla inlägg under juli 2008

Av Miss Iskalla - 6 juli 2008 12:11

En nunna och en präst färdades genom Saharaöknen och förstod halvvägs att kamelen de använde som transportmedel höll på att dö. De gjorde upp en överlevnads lägerplats, i hopp om att någon skulle komma till deras undsättning, men till ingen tröst. Snart dog kamelen.
Efter flera dagar utan att någon kommit insåg de att de antagligen inte skulle bli räddade. De bad en hel del (förstås), och de diskuterade deras situation mycket ingående.
Tillslut sa prästen till nunnan,
- Vet du, syster, Jag kommer snart att dö, och det har alltid varit en sak jag velat här på jorden, att få se en naken kvinna. Skulle du ha någonting emot att ta av dig alla kläder?
Nunnan tänkte på denna begäran ett antal sekunder och gick sedan med på att ta av sig alla kläder. Medan hon gjorde det anmärkte hon,
- Fader, nu när jag tänker på det, jag har aldrig sett en man naken, skulle du ha någonting emot att ta av dig alla kläder?
Utan att vänta, klädde prästen ivrigt av sig. Plötsligt utbrast nunnan,
- Fader! Vad är den stora saken som dinglar mellan dina ben?
- Det, mitt barn, är en gåva från Gud. Om jag stoppar den in i dig, skapar den nytt liv.
- Men, svarade nunnan, glöm mig, stick in den i kamelen!

Av Miss Iskalla - 6 juli 2008 12:10

En präst och en taxi förare dog och de båda kom upp till himlen samtidigt. Sankte Per stod vid pärleporten och väntade på dem.
- Följ med mig!
Sa sankte Per till taxi föraren.
Taxi föraren gjorde som han blev tillsagd och följde med sankte Per till en stor herrgård. Herrgården hade all lyx som man kan föreställa sig allt från en bowlingbana till en pool i olympisk storlek.
- Wow, tack så hemskt mycket
Sa taxi föraren.
Därefter ledde sankte Per prästen till ett ruggigt gammalt skjul med en hård bädd och en liten sliten TV apparat.
- Vänta, du måste blandat ihop oss två!
Sa prästen.
- Skulle inte jag vara den som fick herrgården? Trots allt så var jag ju en präst, gick till kyrkan varje dag, och prisade herrens goda ord!
Sankte Per svarade,
- Ja, det är sant. Men under dina predikningar så sov alla. När taxi föraren körde så bad alla!

Av Miss Iskalla - 6 juli 2008 12:09

Anna mår dåligt och bestämmer sig för att gå till doktorn.
Medans hon väntar i doktorns reception så kommer en nunna gående på darriga ben från undersökningsrummet. Hon ser chockad och vit ut i ansiktet.
Anna går in till doktorn och frågar honom,
- Jag såg just en nunna komma ut härifrån och hon såg både chockad och darrig ut. Jag har har aldrig sett en kvinna se mer sliten ut.
Doktorn svarar,
- Jag berättade just för henne att hon var gravid.
- Åhh, herre gud, är hon verkligen det?
Utbrister Anna chockat.
Doktorn svarar,
- Nä, men det botade verkligen hennes hicka snabbt...

Av Miss Iskalla - 6 juli 2008 12:08

Den nya nunnan går till sin första biktning. Hon berättar för prästen att hon har en hemsk hemlighet. Prästen svarar att hennes hemlighet är ju säker under bikt.
Hon säger,
- Fader, jag har aldrig trosor på mig under min dräkt.
Prästen säger med darrig röst,
- Det är inte så allvarligt syster Malin. Säg fem ave Maria, Fem fader vår, och hjula fem gånger på din väg till altaret.

Av Miss Iskalla - 6 juli 2008 12:05

Två nunnor cyklar ner för en lång kullerstens belagd backe i staden.
Den ena nunnan till den andra,
- Jag tror aldrig att jag har kommit på den här vägen förr.
Den andra nunnan,
- Det måste vara kullerstenen!

Av Miss Iskalla - 6 juli 2008 12:04

Det var en kristen ung dam som ofta var tvungen att resa i sitt jobb. Då det var möjligt valde hon buss och tåg, men ibland var hon tvungen att flyga, något som hon verkligen inte tyckte om. Att flyga gjorde henne ordentligt nervös, så när hon skulle flyga brukade hon ta med sin Bibel att läsa, vilket fick henne att lugna ner sig.
En gång hamnade hon bredvid en man, som, när han såg att damen tog fram en Bibel och började läsa ur den, skrattade till och frågade sarkastiskt:
- Du tror väl inte på allt som står i den där boken, va?
- Naturligtvis gör jag det. Sa damen. - Det är ju Bibeln!
- Jaha du. Sa mannen,
- Vad säger du om den där snubben som svaldes hel av en val.
- Åh, du menar Jona! Ja, jag tror på det, ty det står så i Bibeln.
- Hur tror du han överlevde där inne?
- Jag vet faktiskt inte, men när jag kommer till himlen ska jag fråga honom!
- Och om han inte är i himlen, vad ska du göra då?
- Då kan ju du fråga honom!

Av Miss Iskalla - 6 juli 2008 12:02

Lille Rolf var på väg hem längs med grusvägen när han plötsligt blev så väldigt skitnödig, så Rolf satte sig vid vägkanten och drog ner byxorna. Just som han hade blivit klar så såg han en nunna komma cyklande en bit bort.
Rolf tyckte det var mycket pinsamt och han visste inte riktigt vad han skulle göra, så han satte sig på huk och kupade händerna över högen. nunnan stannade och frågade vad han höll på med.
- Jo, jag har fångat världens snabbaste djur under mina händer, sa Rolf.
- Nämen, det måste jag få se hur det ser ut, svarade nunnan.
- Nä, det går inte. Det är så snabbt så om jag tar bort händerna så försvinner det direkt.
Men nunnan envisades så till sist fick Roland ge med sig.
- Lägg händerna över mina så kan du ta djuret innan det försvinner, sade han, och nunnan satte sig bredvid Rolf och lade sina händer över hans. Rolf ryckte bort händerna och nunnan tryckte snabbt ner sina.
- Herre, vad det var snabbt, utbrast nunnan, det hann till och med skita innan det stack."

Av Miss Iskalla - 6 juli 2008 12:00

Det var en gång en liten kille som när han kom till världen fick namnet "Fem fingrar i röven".
Åren gick och till slut så var han så gammal att han skulle söka jobb.
Han sökte först på en bensinmack. Tyvärr han fick inget jobb där pga av sitt namn.
Han gick till en affär och frågade om jobb. Tyvärr, de sa att det var fullt med personal.
Tillslut så sökte han sökte jobb som en som samlar in pengar vid kollekten i kyrkan. Han fick jobbet för att prästen tyckte så synd om honom.
Dagen efter när han samlade in pengar för första gången så råkade det sig som så att båda ’’burkarna’’ med pengar i var överfulla. "Fem fingrar i röven" hade aldrig tidigare sett sådana summor förut och räknade snabbt ut att det var mer än han skulle tjäna på åratal med detta jobbet. Snabbt sprang han där ifrån. Prästen såg då detta och skrek
- STOPPA FEM FINGRAR I RÖVEN!
Mummel uppstod i församlingen och en man skriker tillbaks till prästen,
- FADER! FADER! JAG KAN BARA FÅ IN FYRA!!!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards