Alla inlägg under januari 2009

Av Miss Iskalla - 17 januari 2009 17:49

Det var en gång en sköldpadda djupt inne i en skog som klättrade upp i ett träd med mycket möda och besvär. När han kommit till den högsta grenen på trädet kastade han sig ut från grenen för att sedan hårt dunsa i marken. Han kvicknar snart till och börjar sakta klättra upp i trädet igen. Och så håller det på i flera timmar. I ett annat träd sitter ett fågelpar och ser på den lilles misslyckanden. Efter ett tag säger honan till hanen:
- Du älskling? Jag tror att vi snart måste berätta att han är adopterad.

Av Miss Iskalla - 17 januari 2009 16:36

Det var en gång en Bellman som var ute och gick i parken. Plötsligt blev han akut skitnödig. Eftersom det var så akut så såg han ingen annan utväg än att sätta sej över en pappeskorg. När han väl satt sej med neddragna byxor kom det fram en polisman som argt sa:
- Jag varnar dej! Ser jag dej göra såhär igen så får du följa med till polisstationen!
- Jag lovar det aldrig mer ska upprepas, sa Bellman skamset.
Nästa dag, när han var ute i parken, hände samma sak igen. Bellman blev akut skitnödig, såg sej noga omkring efter folk. När kusten var klar satte han sej över papperskorgen igen. Då rusar samma polis fram bakom honom.
- NU FÖLJER DU MED HÄR! vrålade polisen och satte handbojor på Bellman och tog med honom till polisstationen. Under förhöret frågade polisen:
- Vad är din mamma?
- Sjuksköteska, svarade Bellman.
- Vad är din pappa?
- Skomakare.
- Jaha, och vad är du då?
- Fortfarande skitnödig!

Av Miss Iskalla - 17 januari 2009 16:33

Det var en rysk, en tysk och en Bellman som skulle hoppa ner från en stor klippa. Den var så hög att man kunde se jordgloben under sig. Rysken höll i en sko, tysken i en pinne och Bellman en sten. Vem kom först till jorden?







Svar: Adam och Eva

Av Miss Iskalla - 16 januari 2009 11:03

- Det var en häst som bet mig när jag var nere i stallet!
- Är det så konstigt? Din jacka har ju foder inuti jackan!

Av Miss Iskalla - 16 januari 2009 11:02

Pontus har börjat skolan. Efter en tid frågar hans mamma:
- Nå, går det bra för dig i skolan?
- Jadå, svara Pontus.
- Har ni inte haft några prov ännu?
- Jodå, urinprov!

Av Miss Iskalla - 16 januari 2009 11:01

Frun till hovmästaren:
- Skulle jag kunna få en sockerbit till?
- Men ni har ju redan fått 10 stycken?!
- Jo, men de smälter ju bara i kaffet!

Av Miss Iskalla - 16 januari 2009 11:01

Det var på den tiden då folket i Delsbo själva brände sitt brännvin. Den nye och gröne domaren på tinget hade att ta ställning i ett hembränningmål. När parterna sagt sitt gick han och ringde en äldre kollega i Bollnäs.
- Jag har en gubbe här som säljer hembränt. Vad ska jag ge honom?
- Inte ett öre över tio kronor litern...

Av Miss Iskalla - 15 januari 2009 11:00

Domaren:
- Varför stal ni en höna?
- Jo, därför att jag vann en kokbok.
- Vad har det med saken att göra?
- Jo, i ett recept stod det: Man tager en höna...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards