Alla inlägg under januari 2009

Av Miss Iskalla - 9 januari 2009 11:29

Var och vad är världens bästa och trevligaste plats? En sådan tävling ville litteraturkommiten anordna? Och så blev det tävlingen ordnades med en gång. Det kom många deltagare, och man läste bidragen! En hel del skrev att världens trevligaste plats är Hawaii, och en annan nämnde restaurangen på Hillton hotell i Florida. Det kom in massor av förslag, men den som vann tävlingen kom från en sörmländskt riksdagsman, och den lät så här:
- Världens bästa plats är mellan min fruns ben! För detta vinnande förslag fick han en pokal. När han kom hem så kunde han inte berätta för frugan hur den vinnande texten löd, utan sa att han hade skrivit om kyrkan.
- Hoppsan?! sa frun, men godkände med ett okej. Nästa dag kom delegationen på besök och vid kaffet var det nån av delegaterna som skrattade lite grann, varpå frun nämnde detta:
- Ni skrattar, men om sanningen skall fram så har inte gubben min varit där mer än en gång och då somnade han mitt i akten!

Av Miss Iskalla - 8 januari 2009 19:20

En norrman bad den stora stjärnan om en autograf. Denne tittade på en liten skrynklig lapp och sa:
- Ska jag verkligen skriva på den skrynkliga lilla lappen?
- Ja, jag renskriver det när jag kommer hem.

Av Miss Iskalla - 8 januari 2009 19:19

En norrman kom till Sverige och ville köpa en bil.
- Vad har hänt med din gamla?
- Växellådan är trasig.
Han fick en ny bil, men kom tillbaka och sade:
- Växellådan är trasig.
- Vad gör ni egentligen när ni kör?
- Jag gör som man brukar. Först lägger jag i 1:an och kör upp till 40. Sedan 2:an och kör upp till 60. Sedan 3:an, 4:an och sist 5:an.
- Jaha?
- När det är klart tar jag racern.
- Vad är det? undrade försäljaren.
- Det är den som det står R på.

Av Miss Iskalla - 8 januari 2009 19:18

Det hade varit cirkus i stan och det var runt sekelskiftet 18-1900. En affisch var uppsatt vid entren, föreställande en lättklädd kvinna. Då drängen Emil bevistat föreställningen under aftonen och cirkusen skulle vidare nästa dag, så frågade han om han kunde få affischen. Det blev ett jakande svar. Nästa dags afton knackade husbonden på i drängkammaren. Då han kom in så såg han att Emil låg ovanpå affischen och juckade.
- Blir det inte lite torrt det där? frågade han.
- Nä, det är inte så farligt, svarade Emil, för jag har lagt en piga under.

Av Miss Iskalla - 8 januari 2009 19:17

En man var ute och dansade och lyckades bli uppvaktad av en trevlig dam. När de dansade sista dansen, uppstod hos båda ogudaktiga känslor, varvid han lovade följa med henne upp på hotellrummet. Väl inne på rummet klädde han av sig och "hipp-hopp" så var han naken. Kvinnan däremot, höll på att fjockla och till mannens förfäran upptäckte han att hon lagt en benprotes på en stol. Därefter hoppade hon på ett ben till sängen och ville han skulle komma dit. Mannen, som aldrig varit tillsammans med en enbent kvinna, blev så distraherad, att han tände en cigarett, gick ut i hotellkorridoren, där han gick fram och tillbaka under det att han "puffade" på cigaretten. Rätt vad det är möter han en annan man, också han naken. De passerar varandra ett par gånger och till slut stannar mannen och säger:
- Förlåt att jag är naken, men det är så att jag har en kvinna på rummet, vilken har ett ben i sär! Då svarar den andre nakne:
- Jag har också en kvinna på rummet och hon har båda benen isär, men jag har glömt rumsnumret.

Av Miss Iskalla - 7 januari 2009 13:04

Två snoppar skulle gå på bio och den ena säger:
- Hoppas det inte blir en erotisk film, så vi får stå hela kvällen.

Av Miss Iskalla - 7 januari 2009 13:03

Harry var på fisketur. Plötsligt fick han gammelgäddan på kroken. Efter en intensiv kamp låg gäddan i båten. Innan Harry hann ta ihjäl gäddan så sa den:
- Om du låter mig leva så får du en önskning, vad som helst.
Harry höll upp gäddan och sa:
- Då vill jag kunna pinka den finaste, skottska whiskeyn som finns!
Sen slängde han i gäddan. Han skrattade lite för sig själv åt sin dumhet, men pinkade ändå i kaffemuggen hade hade med sig och se på maken! Den finaste skottska whiskeyn som fanns! Glad i hågen sprang han hem och berättade för frun, pinkade i två glas och gav frun det ena glaset. Dan efter kom han hem från jobbet, pinkade i två glas och gav frun det ena. Så blev det fredag, Harry kom hem från jobbet, pinkade i ett glas och satte sig i soffan. Då kom frun in:
- Men Harry, jag vill också ha ett glas!
- Nädu, i kväll ska du dricka ur flaskan!

Av Miss Iskalla - 7 januari 2009 13:02

Den ene fången till den andre:
- Varför sitter du inne?
- Jag gjorde stora pengar. Mycket stora pengar... Noga räknat, 4 mm större än riksbankens...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards