Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Miss Iskalla - 13 januari 2009 11:43

Den unge mannen stod inför läkaren vid mönstringen. Utan att titta upp så sa läkaren:
- Klä av er på överkroppen och sätt er i den där stolen!
Den unge mannen gjorde som han blivit tillsagd och läkaren tittade upp och sa:
- Ja, det är bra, ni är godkänd. Nu kan ni ta på er igen.
- Men ni har ju inte undersökt mig? protesterade mannen.
- Det behövs inte, svarade läkaren. Ni hörde vad jag sa, så det är inget fel på öronen. Ni såg stolen, så ögonen är OK och ni är ju kompetent att ta av er kläderna och sätta er ner, så det är inget fel på fysiken. Ni hade tillräckligt med intelligens för att förstå och utföra mina order. Nästa!

Av Miss Iskalla - 13 januari 2009 11:42

Två poliser hittade en död man framför en Peugeot. De skulle skriva sin rapport.
- Hur stavar man till "Päschåå"? frågade den ene polisen den andre.
- Ingen aning. Vi lägger honom framför den där "Saaben" i stället.

Av Miss Iskalla - 13 januari 2009 11:41

Per fick ett sms från sin kompis Muhammed. Det stod att han var tvungen och träffa honom. När Muhammed kom hem till Per, så berättade han att hans pappa hade dött.
- Oj, vad hände? frågade Per.
- Han ramlade från tredje våningen i vårt stora hus... började han men blev avbruten av Per:
- Mannen, jag beklagar...
- Mannen, låt mig prata, jao? Min pappa har fan dött!
Han forsatte.
- Först ramlade han från taket och ner till översta våningens balkong. Han höll tag i räcket, men det gick av...
Han blev avbruten av Per, som igen beklagade sig över vad som hänt.
- Mannen! Låt mig prata vafan!
Han fortsatte.
- Sen ramlade han ner till andra våningens balkong. Han höll tag i räcket, men det satt fast i väggen och räcket och väggen brast. Stort fett hål i väggen, asså. Han ramlade ner bland skärvor, damm och glassplitter...
Han blev avbruten av Per, som igen beklagade sig över vad som hänt.
- MANNEN!!!
Han fortsatte.
- Han föll till första våningens balkong där han tog tag i en blomkruka som stod på räcket men den satt inte fast, så han ramlade ner på gatan.
Per la handen på Muhammeds axel och sa:
- Sorry brushan. Dog han när han ramlade på gatan eller?.
- Mannen, han tog sönder hela vårt hus! Vi sköt honom!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards