Alla inlägg under januari 2007

Av Miss Iskalla - 22 januari 2007 23:22

En skådespelare anförtrodde sig åt en kollega: "Som du vet är jag ju sextio år och har blivit ganska förmögen. Nu har jag gått och förälskat mig i en underbar tös som är tjugo. Tror du jag har större chans att få gifta mig med henne om jag säger att jag bara är femtio år?" "Nej för tusan," utbrast kolegan, "säg inte det, då har du inte ens chans. Säg hellre att du är åttio år!"

Av Miss Iskalla - 22 januari 2007 23:15

"Får man ta med hunden på flyget?" "Tyvärr det är tax-free."

Av Miss Iskalla - 21 januari 2007 23:14

Anna 6 år hade med stor nyfikenhet följt prästens förehavanden vid lillebror Lasses dop. När det hela är över frågar hon ängsligt sin mamma:"Blir Lasse diskad nu när han har blivit dopad?"

Av Miss Iskalla - 20 januari 2007 23:21

"Varför skall en soldat vara villig att offra livet för konungen och fanan, 32:an?" "Jaså, har majoren börjar fundera över det också!"

Av Miss Iskalla - 20 januari 2007 23:13

Det har regnat kraftigt i fjorton dagar, och en utav sommargästerna på pensionatet meddelar värdinnan att han tänker resa hem. "Men trivs ni inte här," frågar värdinnan. "Jovisst, men det regnar billigare hemma hos mig i stan."

Av Miss Iskalla - 19 januari 2007 10:29

I en tågkupé sitter en sur, tandlös gammal man och en ung mor med ett litet barn som gråter och kinkar. Till slut kan mannen inte hålla tyst längre: "Ni borde stannat hemma med den där bråkiga ungen. Tänk om han har något som smittar." "Då kunde ni vara glad! Han håller på att få tänder!"

Av Miss Iskalla - 19 januari 2007 10:28

Det var flickan från landet som sökt sig in till staden för att söka lyckan. Liksom så många andra flickor misslyckades hon, och snart var hon pank. För att inte svälta gjorde hon som så många andra, hon beslöt att sälja sig på gatan. Hon träffar sin första kund och följer honom till hans hotell. De gör vad som göras skall och somnar. När hon vaknar är hon ensam på rummet, men på nattygsbordet ligger några sedlar samt en lapp. Hon tar upp lappen och läser "Tack för i natt min lilla stockros". Hon förstår inte vad han vad han menar med det, men tar pengarna och går. På vägen hem passerar hon biblioteket och kommer på att hon kan gå in och slå upp vad en stockros är. Hon går in och letar rätt på en bok om olika växter. Hon slår upp "Stockros" och läser: "Stockros ? gör sig utmärkt bakom uthus och lador, men totalt oduglig i sängar."

Av Miss Iskalla - 18 januari 2007 22:53

En ung man hade fått anställning på ett varuhus. Första dagen han kom dit möttes han av chefen som hälsade honom hjärtligt välkommen och gav honom en sopkvast."Jaha", sa chefen leende, "din första uppgift blir att sopa golvet ute på lagret.""Jag är faktiskt högskoleutbildad", svarade den unge mannen förnärmat."Åh, förlåt mig, det visste jag inte", sa butikschefen. "Ge mig borsten, så ska jag visa dig hur man gör."

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards