Alla inlägg under september 2006

Av Miss Iskalla - 12 september 2006 16:34

En dag mötte en grön liten groda en man när hon hoppade över vägen. Grodan kväkte åt mannen: "Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa." Mannen plockade upp grodan och satte den i fickan. Efter en stund kväkte grodan "Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa och jag LOVAR att stanna hos dig i en vecka!" Mannen plockade ut grodan ur fickan, tittade på den en stund och log. Sedan stoppade han tillbaka den i fickan och där fick den ligga bland mobiltelefon och pennor. Efter ytterligare en stund kväkte grodan desperat: "Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa och jag lovar att stanna hos dig i ett år och jag skall göra allt du begär." Mannen plockade återigen upp grodan ur fickan och tittade på den med ett underligt leende. Men ner i fickan åkte grodan igen. Då kväkte grodan "Men hallå! Varför vill du inte kyssa mig. Jag skulle bli en vacker kvinna och den perfekta flickvännen." Då plockade mannen upp grodan igen och sa "Hör på nu. Jag är IT-konsult, och jag har inte tid med någon flickvän eller sex eller annat larv, men en talande groda är coolt."

Av Miss Iskalla - 11 september 2006 15:32

Det var en man som gick till en doktor. Han knäppte upp byxorna och la sitt "vapen" på bordet. Doktorn tog på sig sina glasögon och tittade länge. Efter ett tag sa han: - Min bäste herre jag hittar inget fel. - Fel? det är inget fel på den. Är den inte snygg?

Av Miss Iskalla - 11 september 2006 15:30

Är man soldat i finska armeén så har man två möjligheter. Antingen överlever man eller också dör man. Överlever man så är det inget mer med det, men dör man så har man ytterligare två möjligheter. Antingen begravs i en massgrav eller så begravs man ensam. Begravs man i en massgrav så är det inget mer med det, men begravs man ensam har man ytterligare två möjligheter. Antingen blir man en blomma eller så blir man ett träd. Blir man en blomma så är det inget mer med det, men blir man ett träd så har man ytterligare två möjligheter. Antingen blir man ved eller också blir man papper. Blir man ved är det inget mer med det, men blir man papper så har man ytterligare två möjligheter. Antingen blir man vanligt papper eller också blir man toapapper. Om man blir vanligt papper är det inget mer me ddet, men blir man toapapper så har man ytterligare två möjligheter. Antingen kommer man till herrarnas eller också kommer man till damernas. Kommer man till herrarnas så är det inget mer med det, men kommer man till damernas så har man ytterligare två möjligheter. Antingen blir man torkad där fram eller så blir man torkad där bak. Blir man torkad där bak så är det inget mer med det, men blir man torkad där fram så är det inte så dumt att gå med i finska armeén.

Av Miss Iskalla - 11 september 2006 15:28

Det var en gången bonde som skulle ta bort en stor sten från sin åker. När han höll på kom det fram en liten vätte som sa: - Vad gör? Varför förstör du mitt hus? Bonden svarade inte - Om du slutar ska du få tre önskningar, men din granne ska få det dubbla av det du önskar. Det sved. För bonden och hans granne var inte så bra vänner. - Jag vil ha fem miljoner, sa bonden och en vacker hustru. Sen tänkte han ett tag och frågade sedan: - Tror du att det gör ont att ta bort ena testikeln?

Av Miss Iskalla - 11 september 2006 07:29

En cowboy och hans häst satt och spelade kort. Plötsligt började hästen äta på korten. Cowboyen frågade:"Varför äter du på korten?""Det är ju klöver," sa hästen.

Av Miss Iskalla - 11 september 2006 07:28

"Varför är du inte ihop med Marie längre?""Jag stod inte ut med hennes hånskratt.""Hennes hånskratt? Det har jag inte lagt märke till.""Nej, men du var inte med då jag friade till henne."

Av Miss Iskalla - 10 september 2006 15:22

En man stod på scen i en liten by och sa att han kunde bota folk. Han bad att de som var sjuka skulle komma upp på scen. En man gick sakta upp på scenen för kan gick på kryckor. - Och vad heter du då? - Jag heter Harry och har fel på mina ben, sa han, jag kommer aldrig att kunna gå igen. - Jaha ställ dig bara bakom skynket här så ska vi fixa det. Är det någon mer? Det dröjde en stund men tillslut så gick en man upp på sen. - Och vad heter du? - Jag hetej Joland. -Joland? -Ja jag kan inte säga j. -J? -Ja j som i jöd jäv. - Jaha, du kan inte säga r. Ställ dig bara bakom skynket så fixar vi det. Så började han mässa och be till gudarna och så sa han: -Harry släng dina kryckor, så hördes ett rassel bakom skynket. - Roland säg något. Då stack Roland fram huvudet och sa: .Ha, Ha, Hajjy haj jamlat

Av Miss Iskalla - 9 september 2006 22:02

Min kära moder tycker att det är konstigt att jag aldrig vill sitta med henne o lillasyster om kvällarna o sitta på tv. Men det är inte så konstigt att jag inte vill det, när man bara får höra negativa saker om mig. Mamma säger bara negativa saker om mig och jag är ganska less på det. Jag orkar inte lyssna på det hela dagarna, det är därför jag alltid stänger in mig på rummet, så att man någongång får lugn och ro. Önskar att jag kunde få höra något positiv om mig från mammas sida.När jag berättade för henne att jag hade hittat en lägenhet som jag hade bokat, så tyckte hon att det var fel. Hon tyckte att jag skulle bo hemma hos henne tills jag hade fått en stadig inkomst. Jag önskar bara att jag kunde komma härifrån så fort som möjligt, men det fattar inte hon att jag vill komma härifrån.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards