Alla inlägg under augusti 2006

Av Miss Iskalla - 26 augusti 2006 12:14

Två män, en från Norge och en från Sverige, var på herrtoaletten. Efter de var klara tvättade norsken sig om händerna, vilket svensken inte gjorde. Norrmannen anmärkte hånfullt: En Norsk man har minsann vett att tvätta sig sedan han kastat vatten! Svensken svarade: Vi svenskar vet hur man gör för att inte pissa på händerna!

Av Miss Iskalla - 26 augusti 2006 12:13

Pojken kom hem efter att han hade haft sex för första gången.Pappa som ville ställa upp för sin son sa. - Om det är något du vill fråga om så ska jag försöka svara så gott jag kan. Pojken- Njaa jag vet inte. Så pappa hämtade två öl och sa. -Kom och sätt dig ner så kan vi prata, jag har ju varit med lite längre än dig, så fråga vad du vill ska jag försöka svara. Pojken- Hur länge har man ont i stjärten.

Av Miss Iskalla - 25 augusti 2006 12:44

En man och hans hustru väntar med sina nio barn på busshållplatsen. En blind man sällar sig till sällskapet ett par minuter senare. När bussen kommer är den redan full, och endast frun och de nio barnen lyckas pressa sig ombord. Så barnafadern och den blinde bestämmer sig för att gå. Efter ett tag blir fadern irriterad av klickandet som den blinde mannens käpp avger när den slår i gatan, så han säger till den blinde: "Varför kan inte du sätta en bit gummi på din pinne? Det där ljudet driver mig från vettet." Den blinde replikerar indignerat: " Om du hade satt en bit gummi på din pinne så hade vi båda rymts med bussen!"

Av Miss Iskalla - 25 augusti 2006 12:42

En ung flicka var så deprimerad att hon skulle ta sitt liv genom att kasta sig ut från Kärnan. Hon tog sig till Kärnan och var just på väg att kasta sig ut, då en ung snygg sjöman såg henne och undrade varför hon stod där och grät. Han tyckte synd om henne och sa:"- Se, du har massor att leva för. Jag far till Amerika i morgon bitti och om du vill så kan jag smuggla med mig dig på skeppet. "Han flyttade sig närmare henne, lade en arm runt henne och tillade:"- Jag gör dig lycklig och du gör mig lycklig. " Flickan snyftade fram:"- Ja." Vad hade hon att förlora? Den natten så smugglade sjömannen henne ombord och gömde henne i en av livbåtarna. Därefter så kom han till henne varje natt, med smörgåsar och frukt, och sen så älskade dom passionerat till gryningen. Tre veckor senare, under en rutininspektion, så blev hon upptäckt av Kaptenen. "- Vad gör du här?" frågade Kaptenen. "- Jag har gjort upp med en av sjömännen" förklarade hon. "Jag får mat och en resa till Amerika, och i gengäld så får han sätta på mig." "- Då har han verkligen lyckats, för det här är Helsingborg-Helsingörsfärjan!"

Av Miss Iskalla - 24 augusti 2006 08:22

En porsheförare förbarmade sig över en dödstrött cyklist och frågade om han ville ha lift. Det ville han gärna så dom band fast cykeln med ett rep efter porshen. Innan dom satte sig i rörelse sa killen i porshen till cyklisten att plinga ifall det gick för fort. Efter en stund kom det en mercedes och körde förbi. Detta tålde inte porsheföraren utan trampade spiken i botten för att hinna ikapp mercan. Efter en stund åkte dom förbi en mack där killen på macken inte trodde sina ögon. Han kastade sig på telefonen och ringde till en mack längre bort:- Om du tittar ut nu kommer du att få se nåt du aldrig har sett och aldrig kommer att få se igen. Först ligger en merca jagad av en porshe. Sist ligger en cyklist i 250 knutar, han plingar som en galning och vill köra om..!

Av Miss Iskalla - 24 augusti 2006 08:17

En blondin ropar efter sin pojkvän: - Var snäll och kom hit och hjälp mig. Jag har ett helfräckt pussel som jag ska lägga. Men jag vet inte hur jag ska börja. - Vad ska det föreställa när det är färdigt? frågar pojkvännen- Enligt bilden på kartongen ska det bli en tiger, svarar honPojkvännen bestämmer sig för att gå bort och hjälpa henne. Blondinen visar honom vart hon har alla bitarna utspridda på ett bord. Han granskar bitarna en stund, tittar därefter på kartongen och vänder sig sedan mot sin flickvän blondinen och säger: - För det första, hur vi än går tillväga så kan vi inte få ihop dessa bitar till något som skulle kunna likna en tiger. För det andra, jag råder dig till att slappna av. Vi tar en kopp kaffe,... sedan kan vi lägga tillbaka alla frostflingor i kartongen.

Av Miss Iskalla - 24 augusti 2006 08:16

En kvinna låg på BB för att föda sitt första barn. När värkarna tycktes lätta ett tag frågade hon barnmorskan:- Är den svåra delen över nu?- Nej, de närmaste 18 åren blir värre...

Av Miss Iskalla - 23 augusti 2006 08:38

- Nå Pelle, hur många krig förde Karl XII? - Fem - Räkna upp dem! - 1, 2, 3, 4 och 5!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards