Alla inlägg den 16 augusti 2006

Av Miss Iskalla - 16 augusti 2006 07:30

Det var 2 samer ( Johan och Per) som var uppe i fjällen på renskiljning. Efter dagens slit så satt dom vid lägerelden och drack lite hembränt. Efter ett tag så frågar Johan:... Per! tål du mygg? Per:... Jomen visst!....jag tål mygg. Så dom satt där och diskuterade fram och tillbaka om hur dom tålde mygg eller inte. Så till slut så slog dom vad om en ren, att Per skulle vara fastbunden över natten vid en dvärgbjörk alldeles naken. Sagt och gjort, Per blev fastbunden och Johan gick och la sig i tältet för att sova. På morgonen när Johan stack ut huvudet från tältet så såg han Per hänga alldeles livlös, det enda som höll honom uppe var repet runt midjan. Johan sa då till Per:....Vad var det jag sa, du tål ju inte mygg!- Från Per hördes det ett stönande: Visst tål jag mygg, men det är ju den j-vla renkalven som har diat hela natten.

Av Miss Iskalla - 16 augusti 2006 07:29

En deppad man kommer in på baren och beställer en dubbel whiskey.Bartendern frågar honom vad som hänt, och mannen berättar att han kom hem och fann sin hustru i sängen med hans bästa vän.- Vad gjorde du då? frågade bartendern.- Jag sparkade ut henne från huset och bad henne dra dit pepparn växer, svarade mannen.- Och vad gjorde du med din bästa vän?- Jag tog ut honom i trädgården och sa Stygg hund, sty-y-y-gg hund!

Av Miss Iskalla - 16 augusti 2006 07:26

En flicka kom skuttandes hem från skolan en dag."Mamma, mamma" tjoade hon "vi räknade i skolan idag, och alla de andra kunde bara räkna till 4, men jag räknade till 10 jag. Skall du höra? 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10!" "Vad duktig du är", svarade mamman. "Det är för att jag är blond", sade flickan. "Ja, det är för att du är blond", svarade modern.Nästa dag kom flickan tjoandes hem från skolan. "Mamma, mamma, idag läste vi alfabetet och alla de andra barnen kunde bara säga till D, men jag kunde ända till G jag! Vill du höra? A, B, C, D, E, F, G!" "Du är så duktig", sade modern leende. "Det är för att jag är blond", sade flickan. "Ja, det är för att du är blond", svarade modern moderligt.Dagen därpå kom flickan hoppandes hem från skolan."Mamma, mamma, när vi duschade efter jympan idag såg jag att alla flickorna hade platta bröst, men jag har de här jag!" hojtade flickan, drog upp tröjan och visade ett par väl utvecklade 36C. "Du är så duktig min lilla vän", sade mamman. "Det är för att jag är blond", sade flickan. "Nej", sade mamman, "det är för att du är 24".

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards