Alla inlägg den 11 juni 2007

Av Miss Iskalla - 11 juni 2007 21:52

Den unge mannen gick in i juvelerarbutiken och bad att få se en present åt en ung dam. "Är det något särskilt ni är ute efter," undrar expediten? "Naturligtvis," sade den unge mannen, "det är därför jag behöver presenten."

Av Miss Iskalla - 11 juni 2007 20:26

Jag bor i ett land där det är förbjudet enligt lag att vara svensk.
Jag bor i ett land där man ser mer allvarligt på olaglig nedladdning av musik än våldtäkt.
Jag bor i ett land där man inte straffar folk som är olagliga, dom skickas till fängelse istället.
Jag bor i ett land där man istället straffar all form av sjukdom genom att skicka dom till sjukhus.
Jag bor i ett land som brinner för nedläggning av kärnkraftverk, men oftast inte orkar källsortera.
Jag bor i ett land, om vilkets makthavare man får rösta vid 18 års ålder, men inte köpa hem starköl.
Jag bor i ett land där vi älskar sina karaktäristiska årstider året om bortsätt från när dom inträffar.
Jag bor i ett land där man en gång om året samlas och äter rutten fisk och hoppar på marken för att hylla sitt land.
Jag bor i ett land som tror sig ha avskaffat psykisk ohälsa genom att avlägsna behandling för detta.
Jag bor i ett land som troligen snart även kommer försöka avskaffa ålderdom efter samma metod.
Jag bor i ett land där man älskar att se folk träna på tv bakom en skål med chips.
Jag bor i ett land där man gärna gnäller på USA, men gör allt för att efterlikna dom.
Jag bor i ett land där man älskar att först åka tvärs över jorden för att sedan enbart äta och leva som i hemlandet.
Jag bor i ett land där man gärna kastar sitt eget guld för att grannen ska bli av med sitt silver.

Jag bor i ett land som kallas Sverige...

Och det är jag väldigt stolt över!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards