Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

Telefonsvararmeddelanden

Av Miss Iskalla - 29 augusti 2007 23:06

Hejsan. Du har kommit till familjen Svensson. Just nu har vi ett familjeslagsmål så vi kan inte svara i telefonen, men lämna namn och telefonnummer efter pipet så ringer den som vunnit upp dig så fort vi kan.


Presidenten är inte inne just nu. Var god och lämna namn, telefonnummer, namnet på det land du vill invadera samt det hemliga lösenordet.


Tyvärr har du nått ett nummer som inte finns. Var god och vrid telefonen 90 grader åt höger och försök igen.


Hallojsan! Du har kommit till Pelle. Jag är hemma just nu, och just nu så håller jag på och bestämmer en sak, så säg vem du är och vilket nummer du ringer från så ska jag fundera på att ringa dig...


Hur tusan spelar man in ett meddelande på den här mojängen? Jag hajar inte ett dugg alltså... Hallå! Testar! 1 2 3. Undrar vad som händer om man trycker här... WOW!


Vet du vad jag hatar mest med meddelanden på telefonsvararna? De tjatar samma smörja som alla andra. Jag menar, är det verkligen nödvändigt att varje gång få höra "Jag är inte inne just nu, men lämna namn och telefonnummer..."Det var därför som jag har ett kort och koncist meddelande. Jag lovar dig, kära uppringare, att du aldrig ska behöva genomlida ett långt, urtrist meddelande då du ringer mig...


(Mormors röst:) Jag kommer ihåg vintern femtiotvå, kallt som på Nordpolen och inte hade vi några så fina saker som telefonsvarare då inte. Vi var helt enkelt tvungna att hålla på och ringa och ringa tills någon kom hem och svarade. Nu så säger vissa att de inte tycker om de här nymodigheterna, men jag ska säga dig, att du sparar en massa tid genom att lämna ett meddelande efter pipet. Tack ska du ha.


Du har kommit till 062 — 2118687. Vi köpte den här svararen på en auktion i Moheda och är inte riktigt säkra på att den fungerar som den ska. Du kan försöka att lämna ett meddelande på den, men vi kan inte lova att det spelas in. Om vi inte ringer tillbaka till dig är det ett bra tecken på att den inte fungerade.


Förbereder Alfatest av mjukvaran PIP, version 1.5 Nedräkning följer:
5 … 4 … 3 … 2 … 1 …


Nej! NEJ! Inte det! Vad som helst, men inte pipet! Inte pipet! Nej! Snälla! Inte pipet! Vad som helst, men inte det! AAAAIIIIEEEEEEEEEEEE!


Hej. Det är är Davids telefonsvarare. Vad är du?


Hej, det här är Johns telefonsvarare. Han är inte i närheten, men jag är öppen för förslag.


Hejsan! Martins telefonsvarare är sönder och detta är hans kylskåp som talar. Lämna ditt meddelande väldigt långsamt så ska jag fästa det på mig själv med magneter.


Hejsan, det här är Konrads brödrost. Konrads telefonsvarare är inne reparation, så var god och lämna ett meddelande när brödet är färdigrostat... (Kaplonk!)


Hejsan! Min telefonsvarare är sönder så jag har ställt dit min halvtrasiga CDspelare i stället. Tyvärr, kan jag inte spela in ditt meddelande. Faktum är att jag inte ens kan spela musik i din väntan på att inte få lämna ett meddelande.


Hej. Detta är Carl och Marias dammsugare. Alla deras hushållsmaskiner har bytt jobb igen, och jag fick jobbet som telefonsvarare. Jag kommer nu att få ta emot en massa meddelanden, vilket jag tycker är rätt så kul eftersom mitt gamla jobb sög. Lämna ett meddelande efter pipet, och jag lovar dig att jag ska hålla det dammfritt.

 
 
BLomst

BLomst

29 augusti 2007 23:19

Der var det MANGE BRA! Godt at noen vet å legge inn meldinger på telefonsvareren som... - skiller seg ut!

Fint om du legger inn et mellomrom her og der i teksten din; så det ikke går så "alt-i-ett" og blir veldig vanskelig å lese (;

Ha en riktig god natt!

http://blomst.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Iskalla - 12 augusti 2010 16:15

Två gubbar sitter i en roddbåt och fiskar.Så flyter en flaska med kork förbi och gubbarna lyfter upp den och öppnar korken.En ande uppenbarar sej och säger: Vad önskar ni för belöning för att ni befriade mej ur flaskan? Gubbarna funderar och den ...

Av Miss Iskalla - 11 augusti 2010 16:11

En till synes blind man, beställde in kaffe, på ett cafe' . Då han fick det begärda hällde han kaffe, grädde och socker i koppen utan att spilla en droppe.Tog sitt wienerbröd från fatet som om han såg och drack, tuggade begärligt. En man som satt...

Av Miss Iskalla - 10 augusti 2010 16:15

En miljonär har party i sin trädgård och säger till gästerna att han lovar att ge vad som helst till den som simmar tvärs över poolen.Det är bara ett problem.Swimmingpoolen är full i hajar. Plask!En man landar i vattnet och börjar genast simma som ...

Av Miss Iskalla - 9 augusti 2010 16:15

Två överförfriskade traskar fram på järnvägsspåret. -Usch, alla dessa trappsteg, de tar musten ur mej. Säger den ene. -Är väl inte så farligt med trappstegen! Svarar den andre.Det värsta är att ledstängerna är så förbannat korta. ...

Av Miss Iskalla - 24 juni 2010 10:31

Läraren:-En mullvad äter varje dag lika mycket som den väger.Eleven:- Hur kan mullvaden veta hur mycket den väger? ...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards