Alla inlägg den 17 september 2009

Av Miss Iskalla - 17 september 2009 10:58

Här nedan är 4 frågor. Svara genast. Utan att vänta, utan att använda papper eller penna. OK? Då ska vi se hur smart du egentligen är? Redo? KöR!


Fråga 1 Du deltar i ett lopp. Du tar dig förbi personen på andra plats. Vilken position har du nu?



Fråga 2 Om du tar dig förbi den sista personen i loppet, vilken plats har du då?



Fråga 3 Verkligt svår matte. Denna fråga får du bara använda huvudet för, ingen penna, inget papper. Ta 1000 och lägg till 40. Lägg nu till ytterligare 1000. Lägg till 30. Lägg till ytterligare 1000. Lägg till 20. Lägg till ytterligare 1000. Lägg nu till 10. Vad får du då?



Fråga 4 Marias far har fem döttrar: Nana, Nene, Nini, Nono. Vad heter den femte dottern?


















1 Svar: Om du svarade första platsen, så har du helt FEL! Om du tar dig förbi personen på andra plats, så tar du hans plats. Du är tvåa. Försök att göra bättre ifrån dig på nästa fråga. Ta nu inte lika mycket tid på dig att svara på den andra frågan som på den första.(Du vet att du tog för mycket tid på dig.)



2 Svar: Om du svarade näst sist, så har du fel igen! Hur kan man ta sig förbi den som ligger sist?



3 Svar: Fick du 5000? Korrekt svar är naturligtvis 4100. Tror du mig inte? Kolla med penna och papper. Idag är inte din dag va? Kanske att du klarar den sista frågan...



4 Svar: Nunu? Nana? Nene? NONO? Naturligtvis inte, hon heter ju Maria. Läs frågan en gång till! Du är den felande länken!

Av Miss Iskalla - 17 september 2009 10:53

En fånge som skulle hängas beklagade sig för prästen:
- Jag har inte fått nån frukost!
- Det har inte jag med att göra, sa prästen. Jag är här för att se till att du får andligt stöd.
Fångvaktaren kom in och mannen sa:
- Jag har inte fått nån frukost!
- Det har inte jag med att göra, sa fångvaktaren. Jag är bara här iför att se till att din cell är ren och snygg.
Till slut kom bödeln.
- Jag har inte fått nån frukost!
- Det har inte jag med att göra, sa bödeln. Jag är här för att se till att du inte får nån middag!

Av Miss Iskalla - 17 september 2009 09:30

Om du gör som det står här kommer du att klara dig bra här i livet.


  • Fråga aldrig en skallig man om du kan låna hans tupé för att tvätta vindrutan på din bil.
  • 'Moona' aldrig framför en varulv.
  • Krama aldrig livet ur en papegoja samtidigt som du vrålar 'Jag vill ha namnet på din medhjälpare!!!'
  • Hota aldrig din dalmatiner att straffa honom med fläckborttagare.
  • Använd aldrig en bulldog som surrogatmamma.
  • Anställ aldrig en advokat för att diskutera vissa avsnitt av Varuhuset.
  • Lita aldrig på en tandläkare som säljer små miniatyrer av djur i elfenben.
  • Fråga aldrig en rabiesmittad hund om han vill att du ska ge hans tänder en omgång med tandtråden.
  • Lita aldrig på din hund då han säger att dina föräldrar tittade förbi när du var ute och drack ur toalettstolen.
  • Ta aldrig en kackerlacka som gisslan och förvänta dig att resten ska komma fram och förhandla.
  • aldrig runt i någon annans vardagsrum med din hund och en liten bajsskyffel.
  • Säg aldrig 'Säg till om det här badet är för varmt' till en hummer.
  • Säg aldrig till kronofogden att om han inte försvinner så ska du minsann fuska i nästa års deklaration också.
  • Säg aldrig till Saddam Hussein att det finns olja i Norrland.
Av Miss Iskalla - 17 september 2009 09:30

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards