Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Miss Iskalla - 4 mars 2010 17:45

- Vi har tydligen fått punktering, kan du gå ut och titta hur det ser ut?
- Det är inte så farligt, det är lite platt, men bara på ett ställe.



Bonden blev på byvägen påkörd av en stockholmare. Denne stannade bilen vevade ner rutan och skrek:
- Se dig för bonngubbe! Bonden kravlade sig upp ur diket och säger:
- Tänker du backa?!



Två bilar hade krockat
- Vems var felet; frågar polisen
- Jag vet inte, jag tittade åt ett annat håll, säger en av bilisterna.

 

 

Det låg en trafikräkningskabel över vägen. Anton kör över den med bilens framhjul, stannar kliver ut och lyfter bakhjulen över kabeln.
- Vad har du för dig, undrar en förbipasserande.
- Tänk dig minen på den statistikern som måste uppge att en halv bil passerat här.



- Ni har ju ingen nummerplåt bak på bilen. Nu ska det bli andra bullar av.
- Hur ska det kunna bli bullar utan bakplåt?

 

 

Passageraren frågar busschauffören.
- Hur kommer man fortast till sjukhuset.
- Hoppa av i kurvan där framme.
- Jasså, stannar du där?
- Nej men då kör dom dig dit.



På bussen:
- Måste jag verkligen betala, du ska ju ändå åka den vägen...

 

 

- Jag går och ställer in bilen.
- I dom där skorna
- Nej, i garaget



Det norska paret var i England och skulle åka de berömda dubbeldäckarna. Frun satte sig därnere och herrn däruppe, men han kom snabbt ner.
- Fick du svindel där uppe?
- Nej, men det fanns ingen chaufför.

 

 

- Detta är en säker bil!
- Jasså, vad menar ni?
- Om man åker fortare än 40 km/h går den sönder



- Hur långt är det från Stockholm till Uppsala?
- 66 km.
- Jaha och hur långt är det från Uppsala till Stockholm?
- Det är naturligtvis lika långt, 66 km.
- Det är väl inte så självklart. Från jul till nyår är det ju bara en vecka, men från nyår till jul är det ju nästan ett år.

 

 

Lille Sven har lärt sig cykla och skryter med att han aldrig cyklar omkull. Så en dag gör han en praktvurpa. Han reser sig upp och säger till kompisen:
- Den här gången var det nära. Jag var tvungen att kasta mig omkull, annars hade jag kört omkull.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards