Alla inlägg den 18 december 2009

Av Miss Iskalla - 18 december 2009 14:00

En man och en kvinna var på semester.

Efter frukosten ville maken ta en tupplur.

Frun bestämmer sig då för att ta en tur i båten, fastän hon inte känner till sjön. Hon åker ut en bit, lägger ankar och tar fram en bok och sätter sig och läser.

Plötsligt kommer skogvaktaren förbi i sin båt.

Han stannar bredvid kvinnan och säger:

-God morgon, frun! Vad gör ni?

-Jag läser en bok, svarar hon (och tänker, syns inte det?)

-Det är fiskebegränsning här, informerar han.

-Ja, det är möjligt, men jag fiskar inte, jag läser.

-Ja, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst. Jag måste ta med dig in till stationen och skriva en rapport.

-För att jag läser? undrar hon tvivlande.

-Ja, det är fiskebegränsning här, informerar han igen.

-Men jag fiskar ju inte, jag läser.

-Jo, men du har utrustning till det, så du kan ju börja när som helst. Jag måste ta med dig in till stationen.

-Om du gör det blir jag tvungen att anmäla dig för sexuella trakasserier, säger kvinnan.

-Men jag har ju inte rört dig, säger skogvaktaren.

-Det är sant, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst.

-Ha en bra dag, frun! sa skogvaktaren och åkte iväg.



SLUTSATS: Argumentera aldrig med en kvinna som läser. Det är troligt att hon kan tänka samtidigt

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards