Alla inlägg den 13 december 2009

Av Miss Iskalla - 13 december 2009 13:53

Bosse var inte den smartaste mannen i byn, men hjälpa sin far med höet skulle han allt. Dessvärre råkade hölasset välta i diket på vägen hem och grannen Paulina kom ut och frågade hur det gick med honom.
- Jo då, med mig är det bra, sa Bosse.
- Kom in och ta dig en kopp kaffe och en kaka så hjälper jag dig att få upp hölasset sen.
- Det var vänligt av dig, svarade Bosse men jag tror inte far min samtycker till det.
- Äh, en kopp kaffe skulle väl smaka innan vi tar itu med jobbet? sa Paulina.
- Okej! svarade Bosse, men far kommer inte att gilla det. I alla fall inte så där särskilt mycket. Det blev både kaffe och kask och middagsmat och en tur i sänghalmen innan Bosse sa: - Nu är det nog dags att bryta upp. Far kommer att vara väldigt upprörd över det här...
- Äh, var inte dum, sa Paulina och log, varför skulle han vara upprörd?
- Han ligger fastklämd under hölasset...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards