Alla inlägg under maj 2007

Av Miss Iskalla - 24 maj 2007 22:04

En norrman hade emigrerat till Sverige. Han blev ständigt mobbad för sitt ursprung och beslutade sig för att gå en kurs i att tala ren svenska. När kursen var slut ville han pröva sina kunskaper. Han gick in i en butik och sa till expediten på klingande ren svenska. - Jag skall be att få två liter mjölk, ett paket vetemjöl och två hekto jäst ! Expediten replikerade direkt: - Du är norrman, va ? Norrmannen höll på att sjunka genom golvet. Vad pinsamt ! Detta hade han inte räknat med. Lite ledsen frågade han: - Men hur kan du veta det ? - Det här är en järnhandel, svarade expediten.

Av Miss Iskalla - 23 maj 2007 22:03

Jensen och Pedersen har varit ute och rumlat runt ordentligt. Pedersen inbjuder Jensen på en godnatt-drink. Men när Jensen skall gå hem tycker Pedersen att Jensen borde stanna över och sova till morgonen därpå. Men Pedersen är gift och har bara dubbelsängen, så han lägger sig sig själv i mitten och har Jensen på sin ena sida och hustrun på den andra. Plötsligt vaknar Pedersen av att Jensen kryper över honom, varpå han säger: "Jensen, vart skall du hän?" Jensen svarar: "Jag skall icke hän jag skall tillbaka."

Av Miss Iskalla - 22 maj 2007 18:06

"Varför har norrmännen inte något vatten i simbasängerna?" "De är rädda för drunkningsolyckor."

Av Miss Iskalla - 22 maj 2007 18:03

1. "Vad är blondinernas parningsrop?"

"Jag är så full!" 

2. "Vad får man om man stoppar en blondins hjärna i en plastpåse?" "En airbag."  3. "Vad är en blondins favoritsak på bensinmacken?" "Luftpumpen."
4. "Hur mäter man en blondins intelligens?" "Stoppa en lufttrycksmätare i hennes öra."
5. "Hur ser man att en blondin försökt göra chokladsås?" "Det ligger non-stop skal i hela köket."
6. "Vad är det för likhet mellan blondiner och sköldpaddor?" "Så fort de hamnar på rygg är de hjälplösa."
7. "Hur ser man att en blondin har varit i kylskåpet?" "Det är läppstift på gurkorna."

8. "Vad använder blondiner som karta i öknen?" "Sandpapper."

Av Miss Iskalla - 21 maj 2007 18:06

"Kyparen! Det är en halv fluga i min soppa!" "Det förstår jag inte! Den var hel när jag serverade den!"

Av Miss Iskalla - 21 maj 2007 11:28

På operan: - Mamma varför hotar gubben tanten med pinnen? - Han hotar henne inte! - Jaså varför skriker hon?

Av Miss Iskalla - 20 maj 2007 18:06

- Varför går alla norrmän med polotröjor? - För att man inte ska se att huvudet är ditskruvat!

Av Miss Iskalla - 20 maj 2007 11:27

Ett kvinnoben till det andra: "Nu får vi försöka glömma det som har hänt mellan oss!" Det andra benet svarar: "Ja, i fortsättningen måste vi hålla ihop!"

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards