Alla inlägg under december 2006

Av Miss Iskalla - 19 december 2006 22:33

Spågumman:- Ni kommer att vara fattig och olycklig tills ni är trettio!Kunden:- Och sedan?Spågumman:- Sen vänjer ni er vid det!

Av Miss Iskalla - 18 december 2006 22:32

Turistbussen stannar vid bondgården och stockholmsdamerna vandrar runt, guidade av ägaren. De kommer till ladugården och en av damerna undrar:

 "Har ni fortfarande kor kvar?"

"Javisst. Varför skulle jag inte det?"

"Otroligt. Kan det löna sig nu när man överallt kan köpa mjölk i pappförpackningar?"

Av Miss Iskalla - 17 december 2006 22:31

Flera människor hade ringt till polisen i den lilla staden. Det handlade om kvalificerat djurplågeri. En polisbil körde i ilfart med påslagna sirener till stora torget där brottet pågick för fullt. Väl där kunde konstaplarna konstatera att där stod en blind man med sin ledarhund. Mannen hade lyft upp sin hund i selen och svingade honom runt sig.

"Människa, vad sysslar du med?" ropade en av poliserna.

"Inget speciellt," svarade den blinde, "jag ser mig bara omkring."

Av Miss Iskalla - 16 december 2006 22:30

Som alla vet är det förbjudet att bränna hemma. Men Börje blir avslöjad med att ha en stor, fin apparat vilket naturligtvis också är emot lagen.

Länsman stämmer Börje inför tinget för hembränning. Börje försvarar sig med att han inte har bränt, han har bara apparaten som prydnad hemma. Detta hjälper dock inte, och Börje får böta, men samtidigt stämmer han länsman för våldtäkt.

"Har ni bevis?" fråga rättens ordförande.

"Nej, det har jag inte", svarar Börje, "men jag vet att han har en apparat för det!"

Av Miss Iskalla - 15 december 2006 22:30

"Jag tror jag måste gå hem, innan jag blir alldeles för berusad", sa Åke. "Men Åke, du är ju redan hemma."

Av Miss Iskalla - 14 december 2006 22:29

Den var en man som skulle gå och tatuera sig, och när han kom fram frågade tatueraren:

"Ja, vad vill du ha för tatuering?"

"Jag vill ha en hundralapp tatuerad på ballen."

"Hmm, jag gör inte sådana tatueringar egentligen, men om du ger mig tre bra skäl så skall jag göra det" svarade tatueraren.

"Ok, jag gillar att hålla i mina pengar, jag tycker om när mina pengar växer och så vill jag sticka till min fru en hundring emellanåt..."

Av Miss Iskalla - 13 december 2006 22:29

Lärarinnan:- Kan Lasse tala om vad som menas med hygien?- Det är när man tvättar sig oftare än vad som behövs.

Av Miss Iskalla - 12 december 2006 22:28

Det var en gång Bellman, en amerikanare och en fransman. De skulle få tandställning.Först sa amerikanaren:- Gör det stort.Sen sa fransmannen:- Gör det elegant.Till sist sa Bellman:- Gör det ont?

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards