Alla inlägg den 4 mars 2007

Av Miss Iskalla - 4 mars 2007 23:08

När kroppen skapades ville alla kroppsdelarna vara chef.Hjärnan sade: Då det är jag som kontrollerar alla delar och tänker för alla, måste jag vara chef.Benen sade: då det är vi som bär människan dit hon vill och utför det som hjärnan ger en vink om, så vill vi vara chef.Ögonen sade: Då det är vi som ser till att inget händer och varnar Er när någon fara hotar, så vill vi vara chef.Och så fortsatte händerna, hjärtat och lungorna - alla med samma yrkanden att få bli chef.Slutligen begärde arslet att man skulle välja honom till chef. Alla kroppsdelarna skrattade och tyckte att idén var fullkomligt absurd - att ha ett arsle som chef.Arslet blev mycket ilsken, slöt ihop sig, tjurade och vägrade att överhuvudtaget fungera.Till följd av detta fick hjärnan feber, ögonen skelade och gjorde ont, benen blev svaga och händerna hängde slappt ner. Ja till och med hjärtat och lungorna fick svårt att fortsätta arbeta.Till slut vädjade alla kroppsdelarna bönfallande till hjärnan och trots allt låta arslet få bli chef.Och så blev det - alla andra kroppsdelarna får uträtta arbetet, medan arslet bara leker chef och endast åstadkommer en massa skit. Sensmoral: För att bli chef behöver Du inte vara geni, bara ett vanligt enkelt arsle.

Av Miss Iskalla - 4 mars 2007 23:01

"Vet du vilka jag såg idag?" "Nej." "Alla jag tittade på."

Av Miss Iskalla - 4 mars 2007 22:50

"Nu har jag läst i tidningen om hur farligt det är att röka och supa. Så nu ska jag ta mig sjutton sluta läsa tidningen!"

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards